Ostajapersoonat

Ostajapersoona, asiakaspersoona, kohderyhmä, ihanneasiakas, unelma-asiakas… rakkaalla asiakkaalla on monta nimeä, mutta tiedätkö keitä he oikeasti ovat ja miksi he ostaisivat palveluita tai tuotteita yritykseltänne?

Ostajapersoonan määrittely on tärkeää siksi, että yrityksenne oppii ymmärtämään unelma-asiakkaidenne ostomotiivit sekä ongelmat ja haasteet, joihin teidän yrityksenne palvelut tai tuotteet voivat tuoda ratkaisun. Ostajapersoonia luodessa on hyvä havaita myös ostamisen esteitä – perinteisten ikä, paikkakunta, perhetilanne -tietojen lisäksi.

Ostajapersoonan määrittely auttaa yritystänne muun muassa:

  • luomaan eri ostajapersoonia kiinnostavaa sisältöä
  • kohdentaa viestintäänne potentiaalisille asiakkaille
  • tunnistamaan ostamisen esteitä
  • tunnistamaan ne asiakkaan ongelmat ja haasteet, jotka yrityksenne voi ratkaista
  • valitsemaan relevantit viestintäkanavat yrityksellenne
  • luomaan kohdennettua mainontaa sosiaalisessa mediassa.

Määritelläänkö yrityksenne ostajapersoonat yhdessä?

Ota yhteyttä