Google-hakukoneoptimointi

Erotu kilpailijoistasi Googlessa – lisää Google-näkyvyyttä ja mielenrauhaa

Haluatko erottautua elämyspalveluiden markkinoilla ja saada palvelunne niiden potentiaalisten asiakkaiden tietoisuuteen, jotka etsivät ainutlaatuisia kokemuksia?

Google-hakukoneoptimoinnin avulla

Google-hakukoneoptimoidulla verkkosivulla on paremmat mahdollisuudet nousta Googlen hakutuloksissa korkeammalle ja täten tuoda lisää kävijäliikennettä ja asiakkaita yrityksenne verkkosivuille.

Näin Google-hakukoneoptimoinnin yhteistyömme etenee

Verkkosivujen hakukoneoptimointi eli SEO (Search Engine Optimization) on prosessi, joka kestää parista kuukaudesta useampaan kuukauteen – riippuen tehtävän työn määrästä.

1. Tavoitteiden asettaminen

Kokonaisvaltaisessa Google-hakukoneoptimoinnin prosessissa työ aloitetaan tavoitteiden asettamisella. Sen teemme yhdessä.

2. Sivuston nykytilan analyysi eli SEO-audit

Analysoin verkkosivustonne tämänhetkisen hakukonenäkyvyyden sekä sivuillenne saapuvan orgaanisen liikenteen.

3. Avainsana­tutkimus- ja kartoitus sekä verkkosivujen rakenne

Teen avainsanatutkimuksen, jossa selvitän, millä hakusanoilla palveluitanne oikeasti haetaan. Tämän jälkeen teen avainsanakartoituksen, jossa valitsen sivuillanne käytettävät avainsanat ja teen mahdollisia ehdotuksia verkkosivurakenteen muutoksiin.

4. Kilpailija-analyysi

Tutkin, ketkä ovat kilpailijoitasi Googlessa. Selvitän, mitä kilpailijanne tekevät ja miten he menestyvät. Huom! Tämä ei tarkoita kilpailijan sisältöjen tai palveluiden kopioimista missään muodossa – ainoastaan kilpailutilanteen tutkimista ja sitä, miten yrityksenne voi pärjätä kilpailussa.

5. Verkkosivuston sisällöt ja sivuston käytettävyys

Google-hakukoneoptimoinnin yksi tärkein vaihe on verkkosivuston tekstisisällöt. Ilman hyvää sisältöä verkkosivunne ei löydy Googlesta. Kirjoitan hakukoneoptimoidut tekstit sivuillenne tai annan ohjeet niiden kirjoittamiseen. Lisäksi optimoin sivujenne kuvat ja käyn sivustonne läpi käytettävyyden näkökulmasta.

6. Tekninen optimointi

Verkkosivustoilla voi ilmetä teknisiä ongelmia, jotka haittaavat Google-näkyvyyttä. Käyn läpi verkkosivustonne tekniset ongelmat ja tilanteen mukaan korjaan ne itse tai annan listan korjattavista asioista verkkosivujenne tekijälle.

7. Sivuston ulkopuolinen näkyvyys

Sivuston ulkopuolinen näkyvyys verkossa auttaa näkyvyyteen. Tutkin sivustollesi johtavat ulkopuoliset linkit sekä Google Business -profiilin tilanteen. Annan ehdotuksia ns. off-site-näkyvyyden parantamiseen.

8. Google-näkyvyyden kasvun seuranta

Kun edellä mainitut työt on tehty, seuraan tuloksia ja teen mahdollisia korjauksia seurannan perusteella.

Erotu kilpailijoistasi Googlessa – lisää Google-näkyvyyttä elämyspalveluille

Kun potentiaalinen asiakkaasi harkitsee sijoittavansa rahaa elämyksiin, on tärkeää, että palvelunne löytyy Googlesta – on se sitten viinimatka, retkeilyelämys, joogaretriitti tai liikuntaloma.

Näin voin auttaa yrityksesi Google-näkyvyydessä

SEO All Inclusive

Soveltuu erinomaisesti suomalaisille matkailualan yrityksille, kuten erilaisia aktiivi-, liikunta-, viini- ja elämysmatkoja tarjoaville matkatoimistoille ja isommille hyvinvointikeskuksille, joilla ei ole resurssia tai intoa tehdä omatoimista hakukoneoptimoinnin ja sisällöntuotannon työtä.

SEO Guided Tour

Soveltuu erinomaisesti sinulle jooga-alan yrittäjä, erilaisten retriittien ja hyvinvointiviikonloppujen tai -matkojen järjestäjä, jolla on resurssia ja intoa tehdä omatoimista hakukoneoptimoinnin työtä.

Kaipaatko jotain kevyempää?

Avainsanatutkimus

Avainsanatutkimuksella selvitän, millä hakusanoilla potentiaaliset asiakkaasi etsivät oikeasti palveluitasi, kuinka paljon avainsanoja haetaan kuukausitasolla ja mikä on avainsanojen kilpailutilanne.

Tutustu avainsanatutkimukseen

Kilpailija-analyysi

Palatko halusta tietää, mitä kilpailijasi tekevät, koska löytyvät Googlesta paremmin? Kilpailija-analyysillä selvitän, mitä sinä voisit oppia kilpailijoiltasi tai miten voisit parantaa Google-näkyvyyttäsi erottautuaksesi kilpailijoistasi.

Tutustu kilpailija-analyysiin