
Hyväkään sisältö ei auta, jos kukaan ei löydä sitä
Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto
Yrityksenne markkinointiviestintä tarvitsee hyviä sisältöjä houkutellakseen potentiaalisia asiakkaita luoksenne. Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto varmistaa sen, että sisältö, jota verkkosivuillenne luodaan, löytyy myös hakukoneista.
Mitä tarkoittaa SEO-sisällöntuotanto?
SEO eli Search Engine Optimization tarkoittaa verkkosivujen optimointia hakukoneille. SEO-sisällöntuotanto eli hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto tarkoittaa puolestaan sitä, että tekstisisältö joka verkkosivuillenne luodaan – on se sitten palvelukuvaus, blogikirjoitus tai esimerkiksi referenssikuvaus – on optimoitu siten, että se löytyy Googlesta.
Hakukoneoptimoidun sisällön pohjana toimii avainsanatutkimus, joka kertoo, millä hakusanoilla yrityksenne palveluita haetaan, tai millaista tietoa tarjoamistanne palveluista etsitään. Mikäli yrityksenne ei tiedä, millä hakusanoilla elämyspalveluitanne oikeasti haetaan, ei sisältöä voida järkevästi hakukoneoptimoida.
Kohdennettu SEO-teksti tavoittaa oikeat asiakkaat
Kun avainsanatutkimuksen kautta on selvitetty ne tietyt termit ja sanat, joilla potentiaaliset asiakkaanne hakevat palveluitanne, on verkkosivujen tekstit helpompi kohdentaa asiakkaanne tarpeeseen. SEO-teksti ei ole mututuntumalla kirjoittamista, vaan dataan perustuvaa, tuloksia tuovaa sisältöä. Silloin kun tekstinne – palvelukuvaus, blogikirjoitus tai referenssi – vastaa asiakkaanne hakuun, on korkeampi mahdollisuus saada potentiaalinen asiakas kiinnostumaan juuri teidän palvelustanne.
SEO-sisällöntuotannolla saa pitkäaikaista hyötyä
SEO-sisällöntuotanto on parhaimmillaan ikivihreää sisältöä, joka toimii vuodesta toiseen. Kun avainsanatutkimuksen kautta on selvitetty ne asiat, jotka potentiaalisia asiakkaitanne askarruttavat, on käsissämme kultakaivos. Hyvin optimoidut verkkosivujen tekstit ja artikkelit voivat houkutella liikennettä ja tuoda asiakkaita kuukausia tai jopa vuosia niiden julkaisemisen jälkeen. Ikivihreä sisältö verkkosivuilla voi vähentää muun maksetun mainontanne tarvetta.

Tavoita ne henkilöt, jotka harkitsevat elämyspalveluidenne ostamista
Erityisesti elämyspalveluiden markkinoinnissa on tärkeää saada asiakas kiinnostumaan palvelustanne silloin, kun he harkitsevat palvelun ostoa.
Elämyspalvelusta haaveilu – on kyseessä sitten viinimatka, joogaretriitti tai liikuntaloma – on merkittävä vaihe. Silloin potentiaalinen asiakkaanne etsii tietoa palvelun tarjoajista, kohteista ja kokemuksista. Yrityksenne kannattaa tällöin näkyvissä, jos haluatte pärjätä kilpailussa asiakkaan huomiosta.
Näin hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon prosessi etenee
Onko kyseessä palvelukuvaus verkkosivuille vai informaatiota antava blogikirjoitus? Mitä ja ketä tekstillä tavoitellaan ja mitä sillä halutaan sanoa?
Tutkin, millä avainsanoilla tekstiä lähdetään optimoimaan. Etsin oikeat hakusanat ja termit, ja valitsen yhden pääavainsanan sekä mahdollisia toissijaisia avainsanoja, joita käytän tekstissä.
Kirjoitan tekstin joko haastattelemalla asiantuntijaa, asiakasta tai keräämällä tietoa eri lähteistä. Tyypillisimmin teen tiedonkeruun puhelinhaastatteluna.
Kirjoitan tekstin tiedonkeruun ja avainsanatutkimuksen pohjalta. Tekstiä kirjoittaessa pääavainsanaa hyödynnetään mm. tekstin H1-otsikossa, alaotsikoissa, urlissa, itse tekstissä, sekä sivuston metatiedoissa.
Lähetän tekstin kommenttikierrokselle. Mikäli haastateltava tai tilaaja haluaa korjauksia, teen korjaukset toiveen mukaan. Mahdollisten korjausten jälkeen toimitan tekstin tilaajalle. Tekstin mukana tulee aina ehdotus metatietoihin (title ja metakuvaus), eli niihin teksteihin, jotka näkyvät Google-haussa ja vaikuttavat hakukonenäkyvyyteen.
Mikäli sovitaan, voin myös asettaa automaattisen seurannan valituille avainsanoille ja niiden hakukonenäkyvyydelle.
Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto alk. 550 € + alv 25.5 %.
Hinta sisältää yhden tekstin (300–500 sanaa) sekä avainsanatutkimuksen ko. tekstiin.
Jos kaipaat kokonaisvaltaisempaa hakukoneoptimointia verkkosivuillesi, tutustu Google-hakukoneoptimoinnin palveluihini!

Onko yrityksenne Google-näkyvyydessä parantamisen varaa?
Ensimmäinen asia, jonka voit tehdä, on varata minulta maksuton 30 minuutin tapaaminen. Käydään läpi tämänhetkiset haasteenne verkkosivujenne kanssa ja keinot Google-stressin lieventämiseen.