Onko sisällön suunnittelu pakkopullaa?
Sisältösuunnitelmat
Kaikki viestintä vaatii sisältöjä: yrityksenne blogi kiinnostavia artikkeleita, sosiaalisen median kanavanne asiakkaidenne mielenkiintoa herättäviä postauksia ja sähköpostimarkkinointinne klikkaamisen arvoisia tarinoita.
Sisältösuunnitelma helpottaa konkreettisia toimenpiteitä
Sisältöjen suunnittelu, aikatauluttaminen ja ennen kaikkea kiinnostavien sisältöjen ideointi voi tuntua pakkopullalta, jota ei kiinnostaisi tehdä. Sisältösuunnitelma on ratkaiseva apu ja hyvä keino välttää viestinnän ideoinnista aiheutuvaa stressiä – kun suunnitelma on selvä, on konkreettisten toimenpiteiden tekeminen helpompaa.
Hyvin suunniteltu sisältö
- helpottaa niitä hetkiä, kun tuskailet taas työpöytäsi ääressä, mistä aiheesta kirjoittaisit blogikirjoituksen
- vähentää stressiä siitä, pitääkö yrityksenne olla kaikissa viestintäkanavissa
- auttaa markkinoimaan palveluitanne juuri niille henkilöille, jotka haluatte tavoittaa.
Toimivaan sisältösuunnitelmaan kirjaamme
Viestinnän ja laadukkaan sisällön tavoitteena on yleensä edesauttaa yritystänne pääsemään liiketoiminnallisiin tavoitteisiin, kasvattaa bränditunnettuutta tai saada lisää työntekijöitä kasvavaan liiketoimintaanne. Oli tavoitteenne mikä tahansa – se kannattaa kirjata ylös, jotta tiedämme, mitä toimenpiteitä ja sisältöjä sisältösuunnitelmaan rakennetaan.
Kun markkinoit kaikelle kaikkea, et markkinoi kenellekään mitään. Unelma-asiakkaiden kuvaaminen on yksi markkinoinnin peruspilareista. Silloin kun tiedämme asiakkaidesi tarpeet, ongelmat ja tavat toimia, on viestinnän ja markkinoinnin toimenpiteiden suunnittelu helpompaa.
Yrityksenne ei ole pakko olla kaikissa mahdollisissa viestintäkanavissa – vain sellaisissa, joissa unelma-asiakkaanne ovat ja joista koette saavanne hyötyä ja joihin ehditte tuottaa sisältöä. Sisältösuunnitelman kannalta on tärkeää valita ne kanavat, joihin panostatte.
Sisältösuunnitelma voi olla viikko tai päiväkohtainen – riippuen yrityksenne tarpeista ja resursseista. Kun tavoitteet ja unelma-asiakkaat on määritelty ja viestintäkanavat valittu, suunnitellaan sisältö, jota kanaviinne tuotatte.
Jotta tiedämme, miten sisältösuunnitelmaan laaditut toimenpiteet tuottavat tulosta, määrittelemme mittarit viestinnällenne. Viestintänne on tarkoitus auttaa saavuttamaan liiketoiminnallisia tavoitteitanne – miten mittaamme sitä, onko näin käynyt?
Verkkosivujen sisältösuunnitelma
Aina ei ole tarvetta tai mahdollisuutta suunnitella jokaista viestinnän sisältöä ja kanavaa yksityiskohtaisesti. Joskus riittää, että teemme yritykselle blogisisältöjen suunnitelman, jossa on kirjattuna kuukausittaiset blogien aiheet ja tavoitteet.
Verkkosivujen sisältösuunnitelman pohjana toimii aina avainsanatutkimus, jonka avulla selvitän, millaisin termein toimialaanne liittyviä aiheita ja palveluita haetaan – näin saan rakennettua suunnitelman, jonka avulla verkkosivujenne sisällöt löytyvät hakukoneista.
Sisältösuunnitelmien hinta
Sisältösuunnitelma blogiartikkeleille
Alkaen 600 € + alv 25.5 %. Hinta sisältää kevyen avainsanatutkimuksen ja kaksi artikkeli-ideaa per kuukausi, puolen vuoden ajalle.
Laajempi sisältösuunnitelma
Alkaen 1200 € + alv 25.5 %
Hinta ja sisällöt määräytyvät yrityksenne tarpeiden mukaan.
Onko yrityksenne Google-näkyvyydessä parantamisen varaa?
Ensimmäinen asia, jonka voit tehdä, on varata minulta maksuton 30 minuutin tapaaminen. Käydään läpi tämänhetkiset haasteenne verkkosivujenne kanssa ja keinot Google-stressin lieventämiseen.