Löydä ne sanat, joita asiakkaasi käyttävät

Avainsanatutkimus ja -strategia

Avainsanatutkimus on paitsi yrityksesi verkkosivujen hakukonenäkyvyyden perusta – myös erinomainen tapa tutkia, kuinka paljon palveluitanne haetaan Googlesta kuukausittain. Avainsanastrategian avulla valitaan käytettävät avainsanat.

Avainsanatutkimus auttaa ymmärtämään asiakasta

Avainsanatutkimuksen avulla selvitän, millaisia hakutermejä potentiaaliset asiakkaasi käyttävät etsiessään palveluitanne. Avainsanatutkimuksessa tutkin:

Avainsanatutkimuksen avulla verkkosivustosi tekstisisällöt

Näin avainsanatutkimuksen prosessi etenee:

1. Kerään taustatietoa

Käymme läpi taustoittavien kysymyksien avulla palveluitanne, jotta saan laajan käsityksen siitä, millaisia palveluita tarjoatte ja kenelle.

2. Teen aivoriihen ja tutustun alasi termistöön

Kirjoitan ylös kaikki ne sanat ja hakusanat, jotka tulevat mieleeni koskien palveluitanne. Tutkin manuaalisesti hakusanoja, joilla asiakkaanne palveluitanne voisivat hakea ja millä sanamuodolla: käyn läpi keskustelupalstoja, googletan ja selvitän, millaisia termejä verkosta löytyy.

3. Tutkin, haetaanko löytämiäni termejä oikeasti

Selvitän muun muassa SEMrush-työkalun avulla, haetaanko löytämiäni avainsanoja oikeasti ja kuinka paljon. Teen avainsanoista taulukon, jossa näette avainsanojen hakumäärät, kilpailutilanteen ja hakuintention.

4. Annan ohjeet avainsanatutkimuksen hyödyntämiseen

Pelkkä avainsanatutkimus ei tuo lisää asiakkaita. Tutkimuksen tuloksia kannattaa hyödyntää ja tehdä avainsanastrategia eli valita käytettävät avainsanat. Annan teille ohjeet strategian tekoon tai teen sen puolestanne.

Avainsanastrategia vie avainsanatutkimuksen käytäntöön

Avainsanastrategia on ohjenuora avainsanatutkimuksen käyttöön. Strategiaan kirjaamme liiketoimintasi tavoitteet ja valitsemme avainsanat palvelusivuillesi. Halutessasi saat myös ideoita yrityksenne blogiin.

Avainsanastrategiaan kirjaan:

Avainsanatutkimuksen hinta alkaen 500 € + alv 25.5 %

Kaipaatko jotain avainsanatutkimusta järeämpää?

Saat kokonaisvaltaisempaa mielenrauhaa ja parempaa verkkonäkyvyyttä palveluillenne hakukoneoptimoinnin palveluillani

Onko yrityksenne Google-näkyvyydessä parantamisen varaa?

Ensimmäinen asia, jonka voit tehdä, on varata minulta maksuton 30 minuutin tapaaminen. Käydään läpi tämänhetkiset haasteenne verkkosivujenne kanssa ja keinot Google-stressin lieventämiseen.