Ymmärrä kilpailijoitasi
Kilpailija-analyysi
Elämyspalveluiden markkinat ovat kilpailtuja. Kilpailija-analyysin avulla saat tietää, miten kilpailijasi sijoittuvat hakukoneissa ja millä hakusanoilla, sekä mitä yrityksenne kannattaa tehdä pärjätäkseen kilpailijoille.
Mikä kilpailija-analyysi on?
Kilpailija-analyysi ei ole ideoiden varastamista tai matkimista. Mahdolliset kilpailijat kannattaa nähdä mahdollisuutena kehittyä ja erottautua.
Kilpailijan verkkosivuston tutkiminen Google-näkyvyyden näkökulmasta on mahdollisuus teille – tutkin puolestasi mitä kilpailijasi tekevät ja annan analyysin perusteella toimenpide-ehdotuksia.
53 % kaikesta verkkosivuliikenteestä tulee orgaanisesta hausta
Hieman yli puolet verkkosivujen liikenteestä tulee hakukoneista – ja nimenomaan orgaanisesta hausta. Eli ei mainoksista, vaan luonnollisesta hakukonenäkyvyydestä. Kun potentiaalinen asiakkaanne palaa halusta löytää itselleen uuden elämyksen, on hyvä erottautua kilpailijoista – ja saada uusi asiakas.
Kilpailija-analyysissa tutkin kilpailijoitanne verkkonäkyvyyden näkökulmasta:
- ketkä ovat kilpailijoitasi Googlessa
- mitä kilpailijasi tekevät paremmin kuin teidän yrityksenne: löytyykö avainsanoja, joita yrityksenne ei käytä tai onko kilpailijasi verkkosivuilta helpompi ostaa
- millaista sisältöä kilpailijasi tekee
- miten voit parhaiten erottautua kilpailijoistasi
- kuinka parannat näkyvyyttäsi Googlessa.
Analyysi antaa yrityksellenne strategista tietoa siitä, miten kilpailijanne sijoittuvat markkinoilla, millaisia palveluita he tarjoavat ja miten he kommunikoivat siitä asiakkailleen.
Kun ymmärrät kilpailijoitanne, on teidän helpompi erottautua joukosta – ei kopioida sitä, mitä toinen tekee.
Kilpailijoiden tutkimiseen kannattaa investoida, jos:
- haluat, että potentiaaliset asiakkaanne klikkaavat Googlessa teidän verkkosivuillenne
- teitä ahdistaa, että kilpailijoilla tuntuu menevän aina paremmin, ettekä tiedä miksi
- ymmärrätte, että kilpailijan tutkiminen on osa menestyvää liiketoimintaa ei vastakkainasettelua
- huokaisette helpotuksesta kuullessanne, että teillä on mahdollisuus pärjätä kilpailluilla markkinoilla.
Kilpailija-analyysi alkaen 800 € + alv 25.5 %
Kaipaatko Google-näkyvyyden parantamiseksi muutakin kuin kilpailija-analyysin?
Saat kokonaisvaltaisempaa mielenrauhaa ja parempaa verkkonäkyvyyttä palveluillenne hakukoneoptimoinnin palveluillani.
Onko yrityksenne Google-näkyvyydessä parantamisen varaa?
Ensimmäinen asia, jonka voit tehdä, on varata minulta maksuton 30 minuutin tapaaminen. Käydään läpi tämänhetkiset haasteenne verkkosivujenne kanssa ja keinot Google-stressin lieventämiseen.