Ymmärrä kilpailijoitasi

Kilpailija-analyysi

Elämyspalveluiden markkinat ovat kilpailtuja. Kilpailija-analyysin avulla saat tietää, miten kilpailijasi sijoittuvat hakukoneissa ja millä hakusanoilla, sekä mitä yrityksenne kannattaa tehdä pärjätäkseen kilpailijoille.

Mikä kilpailija-analyysi on?

Kilpailija-analyysi ei ole ideoiden varastamista tai matkimista. Mahdolliset kilpailijat kannattaa nähdä mahdollisuutena kehittyä ja erottautua. 

Kilpailijan verkkosivuston tutkiminen Google-näkyvyyden näkökulmasta on mahdollisuus teille – tutkin puolestasi mitä kilpailijasi tekevät ja annan analyysin perusteella toimenpide-ehdotuksia.

53 % kaikesta verkkosivuliikenteestä tulee orgaanisesta hausta

Hieman yli puolet verkkosivujen liikenteestä tulee hakukoneista – ja nimenomaan orgaanisesta hausta. Eli ei mainoksista, vaan luonnollisesta hakukonenäkyvyydestä. Kun potentiaalinen asiakkaanne palaa halusta löytää itselleen uuden elämyksen, on hyvä erottautua kilpailijoista – ja saada uusi asiakas.

Kilpailija-analyysissa tutkin kilpailijoitanne verkkonäkyvyyden näkökulmasta:

Analyysi antaa yrityksellenne strategista tietoa siitä, miten kilpailijanne sijoittuvat markkinoilla, millaisia palveluita he tarjoavat ja miten he kommunikoivat siitä asiakkailleen. 

Kun ymmärrät kilpailijoitanne, on teidän helpompi erottautua joukosta – ei kopioida sitä, mitä toinen tekee.

Kilpailijoiden tutkimiseen kannattaa investoida, jos:

Kilpailija-analyysi alkaen 800 € + alv 25.5 %

Kaipaatko Google-näkyvyyden parantamiseksi muutakin kuin kilpailija-analyysin?

Saat kokonaisvaltaisempaa mielenrauhaa ja parempaa verkkonäkyvyyttä palveluillenne hakukoneoptimoinnin palveluillani

Onko yrityksenne Google-näkyvyydessä parantamisen varaa?

Ensimmäinen asia, jonka voit tehdä, on varata minulta maksuton 30 minuutin tapaaminen. Käydään läpi tämänhetkiset haasteenne verkkosivujenne kanssa ja keinot Google-stressin lieventämiseen.